Nasz Klient podjął decyzję modernizacji połącznia śrubowego kołnierzy płaszczyzny podziału turbiny.W miejsce tradycyjnego połącznia ze szpilkami wkręconymi w dolną połówkę kadłuba, postanowiono wykonać otwory przelotowe o nieco większej średnicy niż rozwiązanie pierwotne.
W pierwszym kroku, z uwagi na kształt odlewu, należało wykonać analizę wykonalności – w tym celu wykonano skanowanie 3D kołnierzy ze szczególnym uwzględnieniem promieni przejścia w obło kadłuba. W efekcie powstał trójwymiarowy model fragmentu kadłuba w obrębie planowanej modernizacji.
Na tymże modelu zasymulowano otwory wraz z podtoczeniami pod nakrętki, co pozwoliło określić pozostałą grubość ścianki kadłuba/kołnierza.
W wyniku tych czynności określono, które otwory mogą zostać zmodernizowane.
Dalsze czynności – wytoczenie otworów i zabieleń pod nakrętki od spodu kołnierza są już standardowe i wielokrotnie przez nas prezentowane.
Wszystkie elementy połączenia – śruby dwustronne, nakrętki kołpakowe dostarczył oczywiście WWtech.
Bardzo krótki film z wytaczania:
Skanowanie 3D przedstawia film:
https://www.youtube.com/watch?v=Yay8M4dhc-w&ab_channel=FAROTechnologies%2CInc.