Tunel drogowo-kolejowy pod cieśniną Bełt Fehmarn, który połączy Danię z Niemcami. Tunel, który nosi już nazwę Femern Link, będzie najdłuższym tunelem drogowo-kolejowym na świecie, najdłuższym tunelem drogowym pod wodą na świecie, najgłębszym tunelem drogowo-kolejowy na świecie oraz drugim najgłębiej zakopanym tunelem betonowy na świecie.
Mamy swój maleńki udział tym dużym projekcie infrastrukturalnym!
Naszym zadaniem było uzyskanie płaskiej powierzchni na ośmiu ławach stalowej o długości 7,7 m oraz ośmiu krótszych płytach z płaskością całkowitą < 1mm. Jak widać na jednym ze zdjęć, udało się uzyskać znacznie lepszy rezultat. W tym celu wykorzystaliśmy frezarkę własnej konstrukcji WWTECH HERCULES oraz Laser Tracker. Dodatkowym zagadnieniem było uzyskanie bardzo dokładnego wzajemnego położenia znacznie oddalonych od siebie obrabianych powierzchni.
Więcej o budowie Femern Link: