Frezowanie ław stalowych, Tunel Fehmarnbelt w budowie, Dania

Tunel drogowo-kolejowy pod cieśniną Bełt Fehmarn, który połączy Danię z Niemcami. Tunel, który nosi już nazwę Femern Link, będzie najdłuższym tunelem drogowo-kolejowym na świecie, najdłuższym tunelem drogowym pod wodą na świecie, najgłębszym tunelem drogowo-kolejowy na świecie oraz drugim najgłębiej zakopanym tunelem betonowy na świecie.

Mamy swój maleńki udział tym dużym projekcie infrastrukturalnym! 

Naszym zadaniem było uzyskanie płaskiej powierzchni na ośmiu ławach stalowej o długości 7,7 m oraz ośmiu krótszych płytach z płaskością całkowitą < 1mm. Jak widać na jednym ze zdjęć, udało się uzyskać znacznie lepszy rezultat. W tym celu wykorzystaliśmy frezarkę własnej konstrukcji WWTECH HERCULES oraz Laser Tracker.  Dodatkowym zagadnieniem było uzyskanie bardzo dokładnego wzajemnego położenia znacznie oddalonych od siebie obrabianych powierzchni. 

 

 


Więcej o budowie Femern Link: